0
0

Hjälp?

LANCERINGSTILBUD
-
20% PÅ SENGESYSTEMER

Handelsvillkor på Fambed.se

FAMBED®
– En del av Voksevaerket

VAT: DK43444875

Sct Mortens Gade 6, st. tv
4700 Naestved
DK- Denmark

hello@fambed.com
+45 25 70 80 20

På fambed.se kan du utan avgift betala med: Visa, Visa Electron, MasterCard. Vi förbehåller oss rätten att ta ut avgifter vid betalning med företagskort utfärdade inom EU och kreditkort utfärdade utanför EU.

De kontouppgifter som anges vid köp av varor skickas direkt till NETS i krypterad form (SSL), vilket endast du och NETS kan läsa.

På FAMBED® beställer vi er order direkt från våra leverantörer och får den skräddarsydd så att den passar era önskemål. Vid köp av specialproducerade produkter, där allt skräddarsys och tillverkas efter era mått, upphör ångerrätten och betalningen måste göras innan ordern påbörjas. Så snart betalningen är mottagen, ringer vi så snart som möjligt för att bekräfta ordern via telefon, och drar därefter pengarna för ordern. Från det att betalningen är mottagen tar det vanligtvis 6-8 veckor innan alla komponenter till systemet har producerats och skickats till Sverige. Ni kommer att få information om den förväntade leveranstiden under processen, och ni är alltid välkomna att kontakta oss för ytterligare information.

Vid alla köp ingår leverans till trottoaren i priset. Leveranstiden anges för varje enskild produkt och varierar från 6 dagar till 8 veckor.

Vi erbjuder inte inbärning, montering eller bortforsling av varorna.

Alla varor skickas med Bring och kan spåras via Brings Track & Trace-funktion.

Vi erbjuder inte montering av varor och samlar inte heller produkterna för våra kunder.

Hitta information om hur de olika produkterna monteras här:

Om emballagen är skadad vid leverans eller har tydliga tecken på att vara defekt, ska det på fraktbrevet kvitteras för mottagandet med förbehåll för eventuella skador på innehållet.

Hos Fambed.se är de flesta av våra varor specialtillverkas efter dina mått, och för dessa kan köpet inte ångras när produktionen har påbörjats. Här nedan får du en översikt över vilka varor som tillverkas specialt, och som därmed inte omfattas av den vanliga ångerrätten:

Varor på specialmått

Den vanliga ångerrätt som du som kund har när du handlar i butiker eller online upphör när du beställer en eller flera av följande varor:

  • FAMBED® lakan
  • FAMBED® sängkappa
  • FAMBED® bäddmadrass

Det är alltså inte möjligt att ångra köpet av eller returnera dessa varor så snart ditt sängsystem sätts i produktion, vilket sker 2-4 dagar efter din beställning. Om du har ändringar eller önskar att annullera din order bör du kontakta oss så snart som möjligt efter att beställningen lagts, så att vi kan justera detta innan vi sätter ordern i produktion.

Vanliga lagervaror

Om din order enbart består av en eller flera av de vanlige lagervarorna har du som konsument 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss:

  • FAMBED® Madrasskil
  • FAMBED® sängbryggesystem

Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras enskilt, börjar fristen löpa från den dag du mottar den sista varan.

Du kan inte ångra köpet genom att neka att ta emot varan utan att samtidigt ge oss besked.

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor, även om de har köpts i en och samma order. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Hos Fambed.se är de flesta av våra varor specialtillverkas efter dina mått, och för dessa kan köpet inte ångras när produktionen har påbörjats. Här nedan får du en översikt över vilka varor som tillverkas specialt, och som därmed inte omfattas av den vanliga ångerrätten:

Varor på specialmått

Den vanliga ångerrätt som du som kund har när du handlar i butiker eller online upphör när du beställer en eller flera av följande varor:

  • FAMBED® lakan
  • FAMBED® sängkappa
  • FAMBED® bäddmadrass

Det är alltså inte möjligt att ångra köpet av eller returnera dessa varor så snart ditt sängsystem sätts i produktion, vilket sker 2-4 dagar efter din beställning. Om du har ändringar eller önskar att annullera din order bör du kontakta oss så snart som möjligt efter att beställningen lagts, så att vi kan justera detta innan vi sätter ordern i produktion.

Vanliga lagervaror

Om din order enbart består av en eller flera av de vanlige lagervarorna har du som konsument 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss:

  • FAMBED® Madrasskil
  • FAMBED® sängbryggesystem

Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras enskilt, börjar fristen löpa från den dag du mottar den sista varan.

Du kan inte ångra köpet genom att neka att ta emot varan utan att samtidigt ge oss besked.

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor, även om de har köpts i en och samma order. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Hos Fambed.se är de flesta av våra varor specialtillverkas efter dina mått, och för dessa kan köpet inte ångras när produktionen har påbörjats. Här nedan får du en översikt över vilka varor som tillverkas specialt, och som därmed inte omfattas av den vanliga ångerrätten:

Varor på specialmått

Den vanliga ångerrätt som du som kund har när du handlar i butiker eller online upphör när du beställer en eller flera av följande varor:

  • FAMBED® lakan
  • FAMBED® sängkappa
  • FAMBED® bäddmadrass

Det är alltså inte möjligt att ångra köpet av eller returnera dessa varor så snart ditt sängsystem sätts i produktion, vilket sker 2-4 dagar efter din beställning. Om du har ändringar eller önskar att annullera din order bör du kontakta oss så snart som möjligt efter att beställningen lagts, så att vi kan justera detta innan vi sätter ordern i produktion.

Vanliga lagervaror

Om din order enbart består av en eller flera av de vanlige lagervarorna har du som konsument 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss:

  • FAMBED® Madrasskil
  • FAMBED® sängbryggesystem

Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras enskilt, börjar fristen löpa från den dag du mottar den sista varan.

Du kan inte ångra köpet genom att neka att ta emot varan utan att samtidigt ge oss besked.

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor, även om de har köpts i en och samma order. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Om varan har skadats i värde på grund av att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du endast få tillbaka en del av köpesumman. Det belopp du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara får tillbaka fraktkostnaderna. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i dess originalförpackning. Om den ursprungliga förpackningen saknas kan det leda till en värdeförlust för varan.

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka dina pengar. Om varan har minskat i värde drar vi av det belopp som du ansvarar för. Vi återbetalar alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive fraktkostnader (detta gäller dock inte extra fraktkostnader i de fall där du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag vi har mottagit ditt meddelande om att du vill ångra avtalet. Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om vi inte har avtalat annat. Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har mottagit varan, om du inte skickar oss dokumentation av att ha returnerat den.

Varan ska skickas till:

FAMBED®
Att: Voksevaerket ApS
Sct Mortens Gade 6, st. tv
4700 Næstved

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Hos Fambed.se är de flesta av våra varor specialtillverkade efter dina mått, och för dessa kan köpet inte ångras när produktionen har påbörjats. Här nedan får du en översikt över vilka varor som specialtillverkas, och som därmed inte omfattas av den vanliga ångerrätten:

Varor på specialmått

Den vanliga ångerrätt som du som kund har när du handlar i butiker eller online upphör när du beställer en eller flera av följande varor:

  • FAMBED® lakan
  • FAMBED® sängkappa
  • FAMBED® bäddmadrass

Det är alltså inte möjligt att ångra köpet av eller returnera dessa varor så snart ditt sängsystem sätts i produktion, vilket sker 2-4 dagar efter din beställning. Om du har ändringar eller önskar att annullera din order bör du kontakta oss så snart som möjligt efter att beställningen lagts, så att vi kan justera detta innan vi sätter ordern i produktion.

Vanliga lagervaror

Om din order enbart består av en eller flera av de vanliga lagervarorna har du som konsument 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss:

  • FAMBED® höjdjusterbara sängben
  • FAMBED® Madrasskil

Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras enskilt, börjar fristen löpa från den dag du mottar den sista varan.

Du kan inte ångra köpet genom att neka att ta emot varan utan att samtidigt ge oss besked.

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor hos oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor, även om de har köpts i en och samma order. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för varuköp. Det innebär att du har reklamationsrätt i 24 månader. Om din reklamation är berättigad betyder det att du antingen kan få varan reparerad eller bytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Du måste reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet har upptäckts, kommer reklamationen alltid att anses vara i tid.

Är reklamationen berättigad, återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i en säker förpackning. Kom ihåg att få en kvittens för avsändning så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Varan skickas till: 

FAMBED®
Sct Mortens Gade 6, st. tv
4700 Næstved
DK – Denmark

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen. När du returnerar varan, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

Vi behöver följande uppgifter när du handlar hos oss: namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig. Vi samarbetar dessutom med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa företag behandlar uteslutande uppgifter enligt våra instruktioner och får inte använda dem för egna ändamål. Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU och i länder som erbjuder tillräckligt skydd för dina uppgifter.

Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan till exempel vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte som vi samlade in dem för. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagstiftningen. Du kan skriva till oss på: hello@fambed.com

Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta oss på hello@fambed.com. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka en klagomål till:

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Kungsholmstorg 5, Stockholm. 
https://www.arn.se/

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här – http://ec.europa.eu/od.

Behöver du hjälp?

Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp med din beställning!
Våra telefonlinjer är öppna dygnet runt, men vi föredrar att du ringer under de tider då vi inte själva testar våra produkter (zzZzzZ).
Vi erbjuder kundservice på danska och engelska, men vi försöker gärna hjälpa till på svenska om det behövs.

Alternativt kan du skicka ett mejl till oss – vi svarar så snabbt som möjligt (inom 24 timmar).

Reklamationer och retur

Har du fått fel produkt? Önskar du returnera ditt köp? Hitta svar på de flesta frågor om reklamationer och returer på FAMBED.se här:

Om du har mottagit en produkt med fel är det viktigt att du så snart som möjligt dokumenterar felet med bild- eller videomaterial. När du har gjort detta, skicka materialet till oss tillsammans med en detaljerad beskrivning av vad felet är och hur du upptäckte det. Vi återkommer sedan till dig med förslag på lösningar för att åtgärda felet.

Kontakta oss via kontaktinformationen nedan.

Om du vill returnera ditt köp på FAMBED.se är det första och viktigaste steget att informera oss om detta. Du kan kontakta oss på hello@fambed.com eller ringa oss på +45 25708020. Så snart du har informerat oss om din retur har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Ansvaret för varan ligger hos dig som kund tills vi har mottagit den på vårt lager.

När du har meddelat oss att du vill returnera ditt köp kan du använda vår Returportal för att enkelt skapa en returetikett för din försändelse.

Observera att produkter som är specialtillverkade efter dina önskemål, inklusive textilier och madrasser, inte kan returneras.

Du kan skapa och skriva ut en returetikett för ditt köp här: Returportalen

+45 25 70 80 20
hello@fambed.com
Behöver du hjälp?
+45 25 70 80 20
hello@fambed.com

Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp med din beställning!
Våra telefoner är öppna dygnet runt, men vi föredrar att du ringer under de tider när vi inte själva testar våra produkter (zzZzzZ).
Vi erbjuder kundservice på danska och engelska, men vi försöker gärna på svenska om det behövs.

Alternativt kan du skicka ett mejl till oss – vi svarar så snart som möjligt (inom 24 timmar).

Behöver du hjälp?

Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp med din beställning!
Våra telefoner är öppna dygnet runt, men vi föredrar att du ringer under de tider när vi inte själva testar våra produkter (zzZzzZ).
Vi erbjuder kundservice på danska och engelska, men vi försöker gärna på svenska om det behövs.

Alternativt kan du skicka ett mejl till oss – vi svarar så snart som möjligt (inom 24 timmar).